“Kineski most” kasni zbog eksproprijacije?

U toku pregovori o produženju roka za završetak saobraćajnice preko vode Zemun – Borča. Deonica od Zrenjaninskog do Pančevačkog puta tek sredinom 2015.

Najveći investicioni projekat u Beogradu, most sa saobraćajnicama koji će spojiti obale Zemuna i Borče, mogao bi da kasni skoro godinu dana, pišu “Novosti”

U toku su pregovori o završetku deonice od Zrenjaninskog do Pančevačkog puta, koju treba da rade domaći izvođači, a najveći problem je eksproprijacija. Ukoliko ona bude kasnila, presecanje svečane vrpce umesto u oktobru naredne, odložiće se tek za sredinu 2015. godine.

Iz Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda kažu da svi delovi same mostovske konstrukcije preko Dunava napreduju prema dinamičkom planu, dok su pristupi sa borčanske strane uveliko prešli Zrenjaninski put ka Ovči.

“Radovi na mostu preko Dunava i pristupnim putevima do Zrenjaninske petlje biće završeni u skladu sa ugovorom, do kraja 2014. godine. Za deonicu pristupnih puteva od Zrenjaninskog do Pančevačkog puta u toku su pregovori o produženju roka za završetak radova do sredine 2015. godine. Na zemunskoj strani uklanjaju se i poslednji objekti na trasi, čime se stvaraju uslovi da krenu radovi na pristupima sa južne strane mosta”, napominju u Direkciji.

Spornu saobraćajnicu od Zrenjaninskog do Pančevačkog puta, kao i ostale pristupne deonice, rade domaći izvođači. Ipak, prema rečima gradskog menadžera Aleksandra Bijelića, odlaganje su tražili Kinezi i to za same radove na mostu.

“Radovi na mostu odvijaju se u skladu sa ranije utvrđenom dinamikom. Manja kašnjenja na pojedinim pozicijama po dinamičkom planu ne utiču na krajnji rok za završetak radova, objašnjava Bijelić.

“Međutim, problem sa eksproprijacijom postoji u delu pristupnih puteva bliže pančevačkom putu, gde postoje nelegalni objekti i neophodno je veće angažovanje nadležnih ministarstava i pravosudnih organa za njihovo rešavanje. Kineski izvođač je Direkciji za izgradnju Beograda predložio da se produži rok za izvođenje radova na mostu. Ipak, nikakvo pomeranje rokova ne dolazi u obzir”, kaže gradski menadžer.

Osim na izradi mosta preko Dunava, kineski izvođač je angažovan i na izgradnji 550 metara duge mostovske konstrukcije preko železničke pruge Beograd – Pančevo pored naselja Krnjača, na drugom kraju pristupnih puteva uz Pančevački put. Na ovoj poziciji završeno je pobijanje šipova i izgrađeno je 20 od 32 projektovana stuba, pišu “Novosti”.