“Niču” prvi stubovi na mostu Borča-Zemun

                                      Grade se dva glavna stuba
Pobijanje šipova – Za jedan od dva glavna stuba završeno je pobijanje svih 26 šipova na dubini od 40 metara ispod dna reke, u toku su radovi na drugom stubu, kaže Nenad Bajić iz Direkcije za građevinsko zemljište

Radovi na izgradnji mosta Zemun – Borča i pored velikih vrućina teku predviđenom dinamikom, a radnici trenutno grade dva noseća stuba u Dunavu.
Takođe, u toku su radovi na pristupnim putevima, gde se trenutno skida zemlja i izrađuju betonski propusti preko postojećih kanala od mosta do Zrenjaninskog puta.

Radovi u vodi
Nenad Bajić iz Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda kaže da su završena oba pomoćna čelična mosta, i sa borčanske i sa zemunske strane, a s platformi montiranih uz pomoćni most u toku je izgradnja stubova u reci.

– Za jedan od dva glavna stuba, stub broj pet, završeno je pobijanje svih 26 šipova na dubini od 40 metara ispod dna reke, dok je za drugi glavni stub broj četiri u toku pobijanje istog broja šipova. Istovremeno, teku i radovi na stubovima broj 9, 10 i 11 koji se nalaze uz borčansku obalu, a završava se i platforma za stub broj sedam – objašnjava Bajić, i dodaje:
– Na borčanskoj strani pobijeno je svih 150 šipova za severnu konstrukciju mosta i deo konstrukcije na obali, a na ovim šipovima iznikli su i prvi stubovi na ovoj strani – kaže Bajić.

Svi radovi na izradi temelja i samih stubova izvode se sa pomoćnog mosta, a nakon završetka stubova i izrade prvog elementa gornje horizontalne konstrukcije, najveći deo radova izvodiće se s gornje konstrukcije mosta. Pomoćni most će do kraja radova biti korišćen za prevoz opreme, materijala i radnika.

Završetak do kraja 2014.

Most Zemun – Borča u oba smera imaće tri vozne trake širine 3,5 metara i pešačko-biciklističke staze, a dužina mosta je 1.482 metra. Most je projektovan kao kontinualni nosač od prenapregnutog betona sa dve nezavisne mostovske konstrukcije širine po 14 metara, za svaki smer po jedna. Završetak je planiran za kraj 2014. godine.

– S platforme pomoćnog mosta obavljaće      se radovi na izgradnji stalnih stubova mosta. Tako će se odraditi i podvodno betoniranje temelja stubova. Zatim se pomoću klizne oplate telo stuba betonira do projektovane visine. Za gornju konstrukciju mosta koristiće se pomerljiva oplata pričvršćena na nulti segment, a za punjenje betonom koristi se 37 metara visoka cev kroz koju se pumpa beton sa pomoćnog mosta. Oplatu drži viseća čelična konstrukcija – Derik kran, koji se pomoću hidrauličnih uređaja pomera na sledeći segment. Pomeranje oplate i izrada segmenata odvijaće se istovremeno na obe konstrukcije – ističe Bajić.

 

Izgradnja pristupnih puteva
U okviru radova na pristupnim putevima građevinci na nekoliko deonica izrađuju betonske propuste preko postojećih kanala duž trase saobraćajnice, od mosta do Zrenjaninskog puta.
– Domaći izvođači će izgraditi sve građevinske inženjerske objekte na trasi, dok će kineski izvođač, osim glavnog mosta, izgraditi i 550 metara konstrukcije preko železničke pruge i 120 metara preko kanala Sebeš. Preostalih 20 kilometara saobraćajnica gradiće domaće firme – objašnjava Bajić.

U Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda kažu da je kineski izvođač tokom prošle godine napravio pripremno gradilište i izgradio kamp za smeštaj radnika, koji se sastoji od sedam objekata, u okviru kojih su spavaonice, restoran, prostor za odmor i upravna zgrada. Na gradilištu je angažovano oko 450 radnika, od čega polovinu čine kineski radnici.

Nakon završetka kampa izgrađen je pomoćni čelični most sve do dva glavna stuba mosta između kojih ostaje prostor za plovidbu širine 150 metara. Pomoćni most sa borčanske strane, dužine 781 metar, gradio se pobijanjem čeličnih cevi na koje se postavlja metalna konstrukcija širine sedam metara, dok je sa zemunske strane pomoćni most dužine 190 metara građen sa reke uz pomoć plovila i barži.