Punom parom: Ubrzani radovi na mostu od Zemuna do Borče

Radi se sedam dana u nedelji, za vreme velikih vrućina radno vreme je dvokratno, od 6 ujutru do 11 i od 16 do 20 časovaRadovi da bi se most Zemun – Borča završio u roku su ubrzani.

Radi se sedam dana u nedelji, a za vreme velikih vrućina dvokratno. Kineski izvođač radova nada se da će se most spojiti u junu a da će se ceo projekat završiti kako je to planirano, u oktobru 2014. godine.

Koliki je napredak u izgradnji saobraćajnice duge 21 kilometar najbolje pokazuje snimak iz helikoptera gde se vidi da je prilazni put prosečen, nasut i predestoji asfaltiranje, a vidi se i sam most gde je preko 60 odsto radova gotovo. Trista kineskih radnika završilo je sve stubove konstrukcije i sada radi na glavnom rasponu.

Na 40 metara od dna Dunava na najvišoj tački mosta Borča – Zemun, gde se radi glavni raspon mosta dug 369 metara od čega je već 120 metara gotovo. Ovo je inače glavna saobraćajnica kojom će se prolaziti u dužini 21 kilometar i koja će spajati Borču i Zemun.

Ubrzani su radovi da bi se posao završio u roku. Radi se sedam dana u nedelji, za vreme velikih vrućina radno vreme je dvokratno, od 6 ujutru do 11 i od 16 do 20 časova.

“Ono što se sada vidi to su svi stubovi i vidi se gornja konstrukcija u dužini sto metera. Od svih radova 50 do 60 odsto armiranih konstrukcija na samom mostu je završeno”, rekao je Nenad Bajić iz Direkcije za gradsko građevinsko zemljište.

Tajna poštovanja rokova je u organizaciji gradlišta, ali i u motivaciji radnika koji u proseku primaju i do 1.000 evra. Međutim, samo 10 odsto dobijaju u kešu u Srbiji, dok se ostali deo zarade salje familijma ili na racun u Kini.

“Mi se nadamo da će se most spojiti u junu naredne godine i kao odgovorni izvođač firma Putevi i mostovi može da tvrdi da će se ceo projekat ako ne bude nekih većih poplava ili nevremena završiti kako je to planirano, u okobru 2014. godine”, kaže Džao Ceng Li iz preduzeća “Putevi i mostovi”.

Na licitiranu cenu od 220 miliona dolara Kinezi imaju pravo da naplate još 10 odsto naknadnih radova, tako da ukupna cena ne bi smela da pređe 245 miliona dolara. Za sada kineska strana ima samo dva odsto potraživanja za naknadne radove iako je više od pola posla gotovo.