Nema karata kod vozača, a putnike izbacuju iz vozila

Veliki broj vozača u gradskom prevozu ne prodaje karte pošto se štampači često kvare. U Bus plusu ističu da kontrolori ne naplaćuju kazne ako putnik ne može da kupi kartu u vozilu, međutim putnici se žale da ih kontrolori u tim slučajevima primoravaju da napuste vozilo “jer ne mogu da se voze za džabe”.

U mnogim vozilima javnog prevoza putnici i kad žele da plate kartu to ne mogu da učine pošto ih vozači sve češće dočekaju sa odgovorom “ne radi štampač”, “nemam sitno” ili “nemam kartu”.

Zanimljivo da se jednom sugrađaninu to dogodilo u dva vozila na istoj liniji i to u roku od svega jedan sat. Doduše, izgovor je bio isti.

– Retko koristim gradski prevoz i nemam bus plus karticu, pa čim sam ušao u autobus na liniji 79, otišao sam do vozača kako bih kupio kartu. Međutim, vozač mi je odgovorio da ne može da mi izda kartu pošto štampač ne radi. Nastavio sam da se vozim sve do Gradske bolnice, a kada sam se vraćao ušao sam u drugi autobus na toj liniji i opet nisam mogao da kupim kartu pošto ni vozaču u tom vozilu nije radio štampač. Pitam se šta bi se dogodilo da je kojim slučajem ušla kontrola u autobus i zbog čega se ti štampači ne popravljaju ako već ne rade – kaže Radoslav K. sa Dorćola.

U “Bus plusu” tvrde da je svaki vozač upoznat sa procedurom prodaje karata.

– Komandna tabla vozača koristi se za izdavanje karata u samom vozilu. U slučaju kada je štampač na komandnoj tabli van funkcije, vozač je dužan da to odmah prijavi svom dispečeru, kako bi se obavila provera ispravnosti i izvršila opravka ili zamena aparata. Kontrolori tu činjenicu uzimaju u obzir prilikom kontrole ispravnosti karata – ističu u “Bus plusu”.

Vozači u gradskom prevozu, pak, navode više razloga, zbog čega im se ne isplati da prodaju karte.

– Često mi se dešava da mi uređaj skine novac sa moje kartice, a da štampač jednostavno proguta kartu i neće da je izbaci. Događa se da izađe i samo prazan papir, a jednom prilikom je karta izašla tek dve stanice nakon što mi ju je putnik tražio i pošto sam mu već vratio novac. Na osnovu ugovora sa firmom “Apeks solušn” u takvim situacijama mi smo dužni da iz svog džepa izvadimo 120 dinara kako bismo poravnali troškove. Zbog toga većina kolega i ja ne želimo da rizikujemo i prodajemo karte – kaže jedan od vozača GSP “Beograd”.

Svaki vozač na svojoj indetifikacionoj kartici ima 20.000 dinara, a od te sume uređaj prilikom prodaje karata skida novac. Cena karte u vozilu je 120 dinara.

– Pre uvođenja “Bus plus” sistema imali smo procenat od prodaje svake karte pa smo, recimo, na 100 karata, koliko smo mesečno izdavali, mogli da zaradimo 2.000 dinara. Sad to više nije slučaj, već na kraju svake nedelje moramo da idemo do garaže kako bismo razdužili novac koji je skinut sa kartice – objašnjava GSP vozač.