Gradski prevoz, šta nam donose nova pravila?

Reporteri “Blica” od jutros u 7 sati pratili su na nekoliko gradskih punktova i provozali se na linijama 95, 43, 16, 48, 65. Iako u špicevima broj polazaka nije redukovan i na ulice je izašlo 1.249 vozila, mnogi autobusi dugo se zadržavali na stanicama dok su putnici pokušavali da uđu u njih.
Karte je čekirao tek poneko, a kontrolori redovno podsećaju putnike na obavezu da validiraju svoju kartu, čak i ako je reč o mesečnoj ili godišnjoj dopuni.

– U špicu je velika gužva na linijama 706 i 65. Većina ljudi je kivna zbog gužvi , zato i neće da plaćaju kartu – kaže učenik Aleksa Hrnjak.

Gužve na liniji 65 je zaista bilo, ali samo u naletu. Ubrzo su autobusi postali poluprazni, a posle devet sati van veliki broj vozila krenuo je u garažu, pa su putnici morali da budu strpljiviji.

Naši reporteri nisu zatekli kontrolore na Zelenom vencu, a ni putnici sa kojima smo razgovarali nisu morali da pokazuju svoje karte. Najviše kontrolora zatekli smo kod Banije, gde su svojm belim majicama bili su upadljivi iz daleka. Sa njima su i komunalni policajci i kolege iz GSP-a koji ne proveravaju karte, već edukuju putnike.

– Ovde ima više kontrolora nego putnika. Duže se čeka devedesetpetica i devedesetšestica, već 20 minuta ništa nije prošlo za Borču – kaže Bojana.

Kontrolori kažu da su putnici revnosni i da je veći broj onih koji imaju karte. Oni upozoravaju putnike koji nisu validirali svoje personalizovane kartice da to učine, ali im ne blokiraju karticu ukoliko imaju uredno uplaćenu dopunu.